Respira

Dacă eşti ca cei mai mulţi dintre noi, ai zilele umplute cu sarcini, activităţi şi întâlniri urgente, cărora trebuie să le dai curs în cel mai scurt timp cu putinţă.

Agitaţia a ajuns să facă parte din viaţa noastră de zi cu zi. Suntem mai mereu pe fugă şi totul pare să fie urgent. Nici nu-i de mirare că ne enervăm aşa des.

În momentul în care ne direcţionăm constant atenţia în afară, pentru a reacţiona la stimulii pe care îi primim din jur, ne obişnuim creierul cu acest mod de funcţionare. Ceea ce repetăm suficient de mult devine un obicei greu de schimbat.

Aceasta înseamnă că ne obişnuim să reacţionăm. Şi ajungem să reacţionăm impulsiv chiar şi în acele situaţii în care ar fi nevoie să facem un pas în spate şi să ne detaşăm.

Când răspundem în mod reactiv nu suntem noi înşine. Suntem doar nişte tipare create pe bază de stimuli şi răspunsuri de-a lungul timpului. Şi suntem perfect inconştienţi de ceea ce facem.

Dar acest mod de funcţionare ne va dăuna atât nouă, cât şi celor din jurul nostru. Ne va ţine blocaţi în tipare. Ne va determina să ne transformăm în orice emoţie este declanşată de respectivii stimuli. Iar o emoţie puternică ne poate face să ne pierdem controlul.


Daca abia astepti ziua de vineri ca sa poti incepe sa traiesti, ti-ai pierdut puterea personala.

Invata cum sa-ti recapeti controlul asupra vietii tale fara sa renunti la responsabilitatile pe care le ai. Introdu adresa de mail mai jos si vei fi inscris gratuit la un curs care te va invata sa-ti recapeti puterea personala.

Vestea bună este că recăpătarea controlului este extrem de simplă. Tot ce trebuie să facem este să ne amintim să respirăm în mod conştient.

O respiraţie conştientă ne va readuce înapoi în momentul prezent. Ne va face să ieşim din spirala gândurilor şi să ne reconectăm cu corpul nostru. Şi ne va ajuta să răspundem constructiv la situaţii, în loc să reacţionăm.

Aşa că săptămâna aceasta te invit să respiri în mod conştient, cât mai des cu putinţă. Te invit să-ţi aminteşti să te reconectezi periodic cu tine.

Setează-ţi un reminder pe telefon, care să-ţi atragă din oră în oră atenţia. Şi orice ai face în momentul acela, opreşte-te ca să respiri. Chiar dacă nu te poţi opri din activitate, continuă s-o efectuezi în mod conştient, direcţionându-ţi încet atenţia asupra respiraţiei.

Te invit să încerci acest exercitiu timp de o săptamână şi să laşi un comentariu cu efectele obţinute.

Iti place ce citesti? Introdu datele tale mai jos pentru a te abona la newsletter

Comments on this entry are closed.

  • 27 Apr, 2015
    • 28 Apr, 2015
      • 21 May, 2015