≡ Top Menu

Iti place ce citesti?

Atunci mă poţi ajuta să continui să îţi ofer informaţii de calitate făcând o donaţie.

Arhiva

Libris.ro
books-express.ro

Provocarea de luni: Fă doar minimul necesar

Provocarea de luni: Fă doar minimul necesar

De multe ori am impresia că nu reuşim să ne atingem obiectivele din cauză că suntem prea duri cu noi înşine şi că avem aşteptări prea mari de la ce putem să realizăm.

Suferim de perfecţionism şi asta ne poate ruina cele mai bune intenţii.

Nu o să ne apucăm să facem mişcare dimineaţa, pentru că avem nevoie de 30 de minute pe care nu le putem consacra. Şi mersul la sală nici nu mai încape în discuţie.

Nu începem să lucrăm la proiectele pe care le visăm, pentru că nu putem să alocăm timpul necesar zi de zi.

Dar de unde ştii care este acest timp necesar? De ce trebuie să fie 30 de minute sau o oră?

Sunt ferm convinsă că această atitudine este cea care ne împiedică să instalăm noi obiceiuri constructive şi să obţinem rezultate. Şi ce am văzut că funcţionează cel mai bine este ceea ce-mi place să numesc principiul minimului necesar. Şi te rog să mă crezi, acest minim necesar este mult mai mic decât îl consideri tu.

Practic, abordarea aceasta presupune să stabileşti dinainte ce înseamnă pentru tine minimul necesar. Cât anume din respectiva activitate trebuie să duci la bun sfârşit pentru a avea sentimentul că ai făcut un progres minim în acea direcţie? Reţine, te rog, am spus progres minim. Nu căutăm să faci schimbări radicale, ci paşi mici dar consistenţi.

Îţi dau un exemplu pe care l-am folosit cu mare succes în cazul meu. Am avut la un moment dat o perioadă mai aglomerată când nu mai găseam timp pentru a face mişcare în mod regulat. Şi atunci am stabilit că minimul necesar pentru mine va fi să urc şi să cobor pe scări în fiecare zi. Stau la etajul 8, deci am ceva de urcat.

Şi deci în fiecare zi, indiferent de câte ori veneam şi plecam şi dacă duceam sau nu sacoşe mai mult sau mai puţin grele, eu urcam şi coboram 8 etaje pe scări. Astfel, dacă nu mai aveam timp să fac alt gen de mişcare, aveam conştiinţa împăcată.

Iar acum folosesc aceeaşi metodă cu succes pentru a scrie aceste articole. Îmi aloc maxim o oră dimineaţa pentru a scrie. Dacă se întâmplă să am inspiraţie, pot termina şi în 30 de minute.

Ideea este să îţi setezi un target foarte simplu de realizat, de care să te ţii în fiecare zi. Propune-ţi ca în fiecare dimineaţă să faci câte 10 flotări, 10 abdomene şi 10 genuflexiuni, de exemplu. Atât şi nimic altceva. Dacă o iei de la zero este posibil să fie arhisuficient. După câteva săptămâni poţi să urci la 20 şi tot aşa.

Minimul necesar trebuie să fie mic. Poate chiar ridicol de mic. Pentru că ideea este să-ţi creezi deprinderea de a lucra zilnic, chiar şi când nu ai timp. Iar în zilele în care dispui de mai mult timp, poţi evident face mai mult decât un minim necesar.

Săptămâna aceasta te provoc să-ţi stabileşti acel minim necesar pentru fiecare dintre lucrurile care sunt cu adevărat importante pentru tine. Şi apoi să te apuci de treabă zi de zi. Te asigur că vei face progrese mult mai mari decât dacă tot aştepţi ziua în care vei avea timp sau te va lovi inspiraţia.

Care este acel minim necesar pe care îl vei implementa de astăzi în viaţa ta? Te invit să îl împărtăşeşti cu noi în rubrica de comentarii de mai jos.

Postarea anterioara: Postarea urmatoare:

Comments on this entry are closed.

  • November 10, 2014, 11:22 am

    Problema se pune în termeni de motivație și demotivație. Cine nu este motivat să atingă un obiectiv, sau, mai rău, este chiar demotivat, minimumul necesar nu îl ajută cu nimic, căci nu conține nici o mobillizare în sine.
    Motivația este cheia, automotivația pe care fiecare trebuie să învețe să și-o identifice și să și-o poată controla.
    Un mic exrercițiu motivațional :
    http://loveblog4all.blogspot.ro/search/label/motivație

    • November 10, 2014, 9:46 pm

      Mie experienta mi-a demonstrat ca de multe ori suntem demotivati din cauza ca ni se pare prea mare efortul pe care trebuie sa-l depunem. De aceea ajungem sa procrastinam. Daca percepem efortul ca fiind minim, eliminam o foarte mare parte din rezistenta interioara. Un comportament care ni se pare simplu va fi repetat si repetandu-l de multe ori la rand ni-l vom insusi drept obicei.